Drukuj 
Szczegóły: | Opublikowano: 15 maj 2019

  

cm 19

logotypy z nask 

Działania naszej szkolnej społeczności zaowocowały i zajęliśmy drugie miejsce w konkursie ministerstwa cyfryzacji.

Gratulujemy zaangażowanym uczniom i nauczycielom :)

LINK DO STRONY KODUJ.GOV.PL

Robo-zwycięzcy

Drugie miejsce zdobywa aż siedem inicjatyw. Każda z siedmiu nagród obejmuje jednego robota edukacyjnego, zestaw gadżetów promocyjnych od partnerów oraz grę Cody Roby.

Nagrody drugiego miejsca wędrują do organizatorów inicjatyw:

  1. Cyfrowa majówka z Piątką” – Olsztyn, województwo warmińsko-mazurskie (CM8)
  2. Majowe odkrycie – cyfrowe życie” – Grala – Dąbrowizna, województwo mazowieckie (CM69)
  3. Kożuchowianie w sieci” – Kożuchów, województwo lubuskie (CM104)
  4. Komputer łączy pokolenia”- Brenno, województwo wielkopolskie (CM50)
  5. Zawody Przyszłości w Gminie Skała” – Skała, województwo małopolskie (CM123)
  6. Za cyfrowymi górami, za medialnymi lasami” – Chrzanów, województwo małopolskie (CM10)
  7. Mama, tata, ja i @” – Rydzewo, województwo podlaskie (CM122)

A oto podziękowania od Ministra Cyfryzacji:

cm konkurs 2019

W dniach 16 - 19 maja w naszej szkole  i okolicy odbędzie się akcja Cyfrowa Majówka.

W ramach akcji Cyfrowa Majówka w naszej szkole zainicjowaliśmy szereg inicjatyw pod hasłem: „Majowe odkrycie = cyfrowe życie”. 
W działania objęte inicjatywą włączyli się uczniowie oraz wychowawcy klas 0 – 8.

Działania kierowane są do uczniów i ich rodzin.

I TY WŁĄCZ SIĘ W CYFROWĄ MAJÓWKĘ!!!

 

„Cyfrowy Order Uśmiechu”

  1. Zajęcia warsztatowe dla klas 4 – 6.
  2. Rozpocznij kodowanie – zajęcia dla klas 0 – 3.
  3. Zajęcia warsztatowe – programowanie w scratch dla klas 4 – 6. 

„Cyfrowy mieszkaniec”

  1. Majowy spacer z QR kodami.
  2. Ulotka o E – usługach.

„Cyfrowe bezpieczeństwo”

  1. Zajęcia warsztatowe o bezpieczeństwie w sieci. 
  1. Test czujności grupowej – klasy 5 – 8. 
  2. Lapbooki – „Bezpieczny Internet”. 

"Cyfrowe zycie"

      1. Domowe warsztaty dla seniorów.

1. GALERIA ZDJĘĆ 1

2. Galeria zdjęć 2

„Majowe odkrycie - cyfrowe życie”.

W działania objęte inicjatywą włączyli się uczniowie oraz wychowawcy klas 0 – 8.

Wszyscy włączyli się w rozpropagowanie inicjatyw. Uczniowie pod kierunkiem koordynatora przygotowali informacje na tablice ogłoszeń wywieszone w szkole i na wsi, gazetkę szkolną oraz broszurę informacyjną i kartę pracy. Nauczyciele przeprowadzili zajęcia i przygotowali QR kody. Uczniowie wybrali się na spacer po okolicy aby sprawdzić działanie QR kodów.

Działania objęły wszystkie z obszarów zaproponowanych przez organizatora, każdy z nich miał swoją nazwę:

Obszar 1 – Programowanie dla dzieci

„Cyfrowy Order Uśmiechu”

  1. Zajęcia warsztatowe dla klas 4 – 6, w ramach których uczniowie bawili się programując gry na stronie koduj.gov.pl. Na zajęciach przy pomocy platformy internetowej ze strony koduj.gov.pl dzieci wybierały różne gry, ale najczęściej grę Minecraft. Byli bardzo aktywni i każdy zdobyty poziom kodowania przynosił każdemu wiele radości oraz świadomości tego ,,co już potrafię”. Zajęcia były dla uczniów duży urozmaiceniem i atrakcją. Dzieci rozwijały umiejętności logicznego myślenia, intuicję, wyobraźnię i wnioskowanie.
  2. Rozpocznij kodowanie – zajęcia wg. scenariuszy dla nauczyciela na koduj.gov.pl dla klas 0 – 3. np. dzieci z klasy 1 i 2 programowały zadania Australia. Zajęcia były poprowadzone bez robotów(ponieważ nasza wiejska szkoła jeszcze takich nie posiada, ale zamierzamy
    je zdobyć J), zastępowały je pionki lecz i tak były to ciekawe warsztaty, które dzieciom bardzo się podobały mimo tego, że bez robotów (w ramach promocji robotyki dzieci spotkały się z ozobotami dzięki pokazowi, który zawdzięczamy jednej z mam).
  3. Zajęcia warsztatowe – programowanie w scratch dla klas 4 – 6 pod hasłem „Cyfrowy Order Uśmiechu”. Uczniowie klas 4 -6 uczący się programowania stworzyli dla swoich młodszych i starszych kolegów scratchowe animacje o historii Orderu Uśmiechu oraz Kawalerach Orderu Uśmiechu głownie tych naszych lokalnych oraz ulubionych przez siebie osobach odznaczonych Orderem Uśmiechu.
  4. Majowy spacer z QR kodami – to zabawa przygotowana przez uczniów klasy ósmej pod kierunkiem wychowawczyni. Informacje i ciekawostki o naszej miejscowości zostały zapisane w postaci QR kodów i umieszczone w różnych miejscach naszej wsi. Instrukcja do zabawy została powieszona na tablicach ogłoszeniowych. Wyposażeni w aplikacje do odczytywania kodów ósmoklasiści, by zweryfikować poprawność działania gry, zaprosili na majowy spacer koleżanki i kolegów z młodszych klas. Młodszym uczniom zabawa ta bardzo się spodobała. Z wypiekami na twarzy obserwowali, jak dziwne znaczki zmieniają się w tekst informacyjny. Teraz sami mogli już zaprosić na majowy spacer z QR kodami rodziców, rodzeństwo, a nawet dziadków czy sąsiadów.

Obszar 2 – E – usługi publiczne

„Cyfrowy mieszkaniec”

  1. Ulotka o E – usługach na obywatel.gov.pl – przygotowaną wspólnie z nauczycielem ulotkę chętni uczniowie z klas 5 – 7 zabrali do domów aby tam podzielić się swoją wiedzą i pokazać seniorom w jaki sposób korzystanie z e – usług może ułatwić życie. Zachęcali do skorzystania ze strony, a zainteresowanym przedstawiali stronę obywatel.gov.pl i możliwości jakie daje. Uczestnicy zajęć byli chętni i ciekawi ułatwień jakie niesie za sobą cyfryzacja usług.

Obszar 3 – Bezpieczeństwo w sieci

„Cyfrowe bezpieczeństwo”

  1. Zajęcia warsztatowe o bezpieczeństwie i zagrożeniach w sieci w oparciu o scenariusze i filmy na saferinternet.pl oraz quizy w scratch – uczniowie klas 0 – 8 zapoznali się z zasadami bezpieczeństwa w Internecie:
  2. 0 – 1 – zajęcia w oparciu o scenariusz „Necio – zabawa w Internet”
  3. 2 – 4 – zajęcia w oparciu o scenariusz „Zuźka i Tunio poznają Internet”
  4. 5 – 6 - zajęcia w oparciu o scenariusz „Internet bez hejtu”
  5. 7 - 8 - zajęcia w oparciu o scenariusz „Zamiast hejtu”.

Ponadto uczniowie klasy 5 i 6 stworzyli w scratch quizy o zasadach bezpiecznego Internetu do rozwiazywania dla swoich kolegów i koleżanek z klas młodszych.

  1. Test czujności grupowej – uczniowie klas 5 – 8 przeszły test czujności grupowej „Bezpieczny Internet” trenując jednocześnie umiejętności czytania, słuchania i śledzenia tekstu zawierającego ważne wskazówki dotyczące zasad bezpiecznego poruszania się w sieci.
  2. Lapbooki – „Bezpieczny Internet” – chętni uczniowie o twórczych i plastycznych zdolnościach stworzyli lapbooki, których tematyka związana jest z bezpieczeństwem i zagrożeniami jakie niesie korzystanie z sieci. Lapbooki zostały umieszczone w działających na szkolnych korytarzach kącikach czytelniczych i posłużą wszystkim dzieciom oraz ich rodzicom do utrwalania i poznawania zasad bezpieczeństwa w sieci.

Obszar 4 - jakość życia – kompetencje cyfrowe

„Cyfrowe życie”

  1. Domowe warsztaty dla seniorów – uczniowie z klas 5 – 7 korzystając z kart pracy przeprowadzili zajęcia dla rodziców i dziadków. Uczyli ich budowy komputera, włączania
    i wyłączania, działania myszki, uruchamiania przeglądarki, wpisywania adresów stron, wyszukiwania np. rozkładów jazdy, otwierania wielu kart, włączania muzyki, zakładania
    i korzystania z poczty e-mail, pobierania i wysyłania załączników i zakupów w Internecie.

Babcie i dziadkowie, a czasami rodzice korzystający z nauki byli zadowoleni z chęci dzieci oraz możliwości jakie się przed nimi otworzyły.