Drukuj 
Szczegóły: | Opublikowano: 13 listopad 2014

MK LOGO

ROK SZKOLNY 2018/2019

W bieżącym roku zajęcia programowania odbywają sie w klasach: 1, 2, 4, 5 i 6. Uczniowie uczestnicza w dodatkowych zajęciach rozwijajacych z programowania w scratch w wymiarze 1 godziny tygodniowo.

Ponadto szkolne działania programistyczne dotyczą udziału w : Dniu Bezpiecznego  Internetu, Code Week oraz realizacji działań związanych ze Szkolnym Programem "Dziecko w sieci".

ROK SZKOLNY 2017/2018

W bieżącym roku zajęcia programowania odbywają sie w klasach: 4, 5 i 6. Uczniowie uczestnicza w dodatkowych zajęciach rozwijajacych z programowania w scratch w wymiarze 1 godziny tygodniowo.

Ponadto szkolne działania programistyczne dotyczą udziału w : Dniu Bezpiecznego  Internetu, Code Week oraz realizacji działań związanych ze Szkolnym Programem "Dziecko w sieci".

ROK SZKOLNY 2016/2017

W roku szkolnym 2016/2017 uczniowie klasy 4 uczestniczą w zajęciach pozalekcyjnych koła programistycznego "Zabawa ze scratchem" w ramach pilotażowego programu MEN wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne. Uczniowie nabywają umiejętności pracy w środowisku scratch. 

Certyfikat codeweek

certyfikat codeweek 16

W ramach propagowania programowania w październiku 2016 roku wszyscy uczniowie naszej szkoły wzięli udział w CodeWeek czyli europejskim tygodniu kodowania, w ramach którego odbyły się następujące eventy: apel "Wszyscy kodujemy", "Kodowanie bez komputera", "Kodujemy też na przerwach", "Zawsze koduj", "Zabawa ze scratchem":

 codeweek1 tk 16 1 tk 16 2 tk 16 3 tk 16 4 tk 16 5

PRZEDSTAWICIELE NASZEJ SZKOŁY NA II EDYCJI

FESTIWALU MISTRZÓW KODOWANIA W WARSZAWIE

NA STADIONIE NARODOWYM dnia 1 czerwca 2015 r.

 mk festiwal1 mk festiwal2 mk festiwal3 mk festiwal4 mk festiwal5

W roku szkolnym 2014/2015 klasy 4 - 6 pod kierunkiem p. I. Michałowskiej i p. M. Kazimierczak przystąpiły do realizacji Programu "MISTRZOWIE KODOWANIA"

Mistrzowie Kodowania to projekt edukacyjny mający na celu upowszechnienie nauki programowania  w polskich szkołach. Obejmuje on uczniów szkół podstawowych z całej Polski.

W ramach zajęć dzieci uczą się programowania w intuicyjnym języku Scratchkotek

Nauczyciele biorący udział w programie zostali przeszkoleni przez ekspertów, by przez kolejnych 8 tygodni prowadzić zajęcia programowania w swoich szkołach. Udział w programie jest bezpłatny.

Projekt realizowany jest przez Samsung Electronics Polska we współpracy z Partnerami: Centrum Cyfrowym  Projekt: Polska, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją CoderDojo, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Stowarzyszeniem „Rodzice w Edukacji” przy wsparciu grupy SuperBelfrzy RP.

Więcej na stronie "mistrzowie kodowania"

 Zajęcia odbywają się we wtorki i środy odrębnie dla każdej klasy. 

Zrobiliśmy już kilka gier, które są dostępne na stronie scratch KLIKNIJ TUTAJ "studio Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Grali"

Będąc na wycieczce w Centrum Kopernika nasi uczniowie odwiedzili również stanowisko SCRATCH'A 

KODOW KOP  KODOW KOP1

 

29 KWIETNIA 2015 r. ODBYŁ SIĘ W NASZEJ SZKOLE

SZKOLNY DZIEŃ MISTRZÓW KODOWANIA

PROGRAMOWANIE W SCRATCH

HARMONOGRAM ZAJĘĆ NA KOLEJNYCH GODZINACH LEKCYJNYCH:

$KLASA 0 – I.M., Arek Chromiński i Kacper Kuśmierczyk

$KLASA IV – I.M., Arek Chromiński i Kacper Kuśmierczyk

$KLASA II –M.K., I.M. Krystian Bieniek, Kuba Paciorek i Damian Strąk

$KLASA I – M.K., Kacper Cabaj i Paweł Wereda

$KLASA III – M.K., Arek Chromiński i Kacper Kuśmierczyk

$KLASA V –I.M. Krystian Bieniek, Kuba Paciorek i Damian Strąk

$KLASA VI – M.K., I.M., Kacper Cabaj i Paweł Wereda

SCRATCH U FANÓW KAWALERÓW ORDERU UŚMIECHU

 

Dnia 29 kwietnia w Szkole Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Grali odbył się Szkolny Dzień Mistrzów Kodowania. Z tej okazji uczniowie z klasy 5 przeprowadzili prezentację programowania w scratch oraz warsztaty dla klas 0 – 6. Zaprezentowali możliwości scratcha, pokazali innym uczniom co można „robić” duszkiem, jak zmieniać tło i postaci. Przedstawili własne projekty, które powstały na zajęciach. Wszystkie klasy miały możliwość tworzenia własnych projektów, sprawdzania się w grach zręcznościowych i edukacyjnych stworzonych przez ich kolegów z klasy 5.

 

Zainteresowani programem i jego możliwościami edukacyjnymi byli też niektórzy nauczyciele z naszej szkoły, chcą żebyśmy nauczyli ich programowania w scratch, żeby również mogli tworzyć sami lub z uczniami edukacyjne gry lub quizy.

 

Pokazy programowania w scratch dla szerszej publiczności planujemy na XVI Szkolnym Festiwalu z okazji Dnia Rodziny, na którym będą prezentowane wszystkie szkolne działania.

szkolny mk2 szkolny mk1

szkolny mk szkolny mk3 szkolny mk4 szkolny mk5 szkolny mk6 szkolny mk7