Szkoła Podstawowa w Grali Dąbrowiźnie imienia Kawalerów Orderu Uśmiechu Szkoła Podstawowa w Grali Dąbrowiźnie imienia Kawalerów Orderu Uśmiechu Szkoła Podstawowa w Grali Dąbrowiźnie imienia Kawalerów Orderu Uśmiechu Szkoła Podstawowa w Grali Dąbrowiźnie imienia Kawalerów Orderu Uśmiechu

MK LOGO

ROK SZKOLNY 2018/2019

W bieżącym roku zajęcia programowania odbywają sie w klasach: 1, 2, 4, 5 i 6. Uczniowie uczestnicza w dodatkowych zajęciach rozwijajacych z programowania w scratch w wymiarze 1 godziny tygodniowo.

Ponadto szkolne działania programistyczne dotyczą udziału w : Dniu Bezpiecznego  Internetu, Code Week oraz realizacji działań związanych ze Szkolnym Programem "Dziecko w sieci".

ROK SZKOLNY 2017/2018

W bieżącym roku zajęcia programowania odbywają sie w klasach: 4, 5 i 6. Uczniowie uczestnicza w dodatkowych zajęciach rozwijajacych z programowania w scratch w wymiarze 1 godziny tygodniowo.

Ponadto szkolne działania programistyczne dotyczą udziału w : Dniu Bezpiecznego  Internetu, Code Week oraz realizacji działań związanych ze Szkolnym Programem "Dziecko w sieci".

ROK SZKOLNY 2016/2017

W roku szkolnym 2016/2017 uczniowie klasy 4 uczestniczą w zajęciach pozalekcyjnych koła programistycznego "Zabawa ze scratchem" w ramach pilotażowego programu MEN wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne. Uczniowie nabywają umiejętności pracy w środowisku scratch. 

Certyfikat codeweek

certyfikat codeweek 16

W ramach propagowania programowania w październiku 2016 roku wszyscy uczniowie naszej szkoły wzięli udział w CodeWeek czyli europejskim tygodniu kodowania, w ramach którego odbyły się następujące eventy: apel "Wszyscy kodujemy", "Kodowanie bez komputera", "Kodujemy też na przerwach", "Zawsze koduj", "Zabawa ze scratchem":

 codeweek1 tk 16 1 tk 16 2 tk 16 3 tk 16 4 tk 16 5

PRZEDSTAWICIELE NASZEJ SZKOŁY NA II EDYCJI

FESTIWALU MISTRZÓW KODOWANIA W WARSZAWIE

NA STADIONIE NARODOWYM dnia 1 czerwca 2015 r.

 mk festiwal1 mk festiwal2 mk festiwal3 mk festiwal4 mk festiwal5

W roku szkolnym 2014/2015 klasy 4 - 6 pod kierunkiem p. I. Michałowskiej i p. M. Kazimierczak przystąpiły do realizacji Programu "MISTRZOWIE KODOWANIA"

Mistrzowie Kodowania to projekt edukacyjny mający na celu upowszechnienie nauki programowania  w polskich szkołach. Obejmuje on uczniów szkół podstawowych z całej Polski.

W ramach zajęć dzieci uczą się programowania w intuicyjnym języku Scratchkotek

Nauczyciele biorący udział w programie zostali przeszkoleni przez ekspertów, by przez kolejnych 8 tygodni prowadzić zajęcia programowania w swoich szkołach. Udział w programie jest bezpłatny.

Projekt realizowany jest przez Samsung Electronics Polska we współpracy z Partnerami: Centrum Cyfrowym  Projekt: Polska, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją CoderDojo, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Stowarzyszeniem „Rodzice w Edukacji” przy wsparciu grupy SuperBelfrzy RP.

Więcej na stronie "mistrzowie kodowania"

 Zajęcia odbywają się we wtorki i środy odrębnie dla każdej klasy. 

Zrobiliśmy już kilka gier, które są dostępne na stronie scratch KLIKNIJ TUTAJ "studio Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Grali"

Będąc na wycieczce w Centrum Kopernika nasi uczniowie odwiedzili również stanowisko SCRATCH'A 

KODOW KOP  KODOW KOP1

 

29 KWIETNIA 2015 r. ODBYŁ SIĘ W NASZEJ SZKOLE

SZKOLNY DZIEŃ MISTRZÓW KODOWANIA

PROGRAMOWANIE W SCRATCH

HARMONOGRAM ZAJĘĆ NA KOLEJNYCH GODZINACH LEKCYJNYCH:

$KLASA 0 – I.M., Arek Chromiński i Kacper Kuśmierczyk

$KLASA IV – I.M., Arek Chromiński i Kacper Kuśmierczyk

$KLASA II –M.K., I.M. Krystian Bieniek, Kuba Paciorek i Damian Strąk

$KLASA I – M.K., Kacper Cabaj i Paweł Wereda

$KLASA III – M.K., Arek Chromiński i Kacper Kuśmierczyk

$KLASA V –I.M. Krystian Bieniek, Kuba Paciorek i Damian Strąk

$KLASA VI – M.K., I.M., Kacper Cabaj i Paweł Wereda

SCRATCH U FANÓW KAWALERÓW ORDERU UŚMIECHU

 

Dnia 29 kwietnia w Szkole Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Grali odbył się Szkolny Dzień Mistrzów Kodowania. Z tej okazji uczniowie z klasy 5 przeprowadzili prezentację programowania w scratch oraz warsztaty dla klas 0 – 6. Zaprezentowali możliwości scratcha, pokazali innym uczniom co można „robić” duszkiem, jak zmieniać tło i postaci. Przedstawili własne projekty, które powstały na zajęciach. Wszystkie klasy miały możliwość tworzenia własnych projektów, sprawdzania się w grach zręcznościowych i edukacyjnych stworzonych przez ich kolegów z klasy 5.

 

Zainteresowani programem i jego możliwościami edukacyjnymi byli też niektórzy nauczyciele z naszej szkoły, chcą żebyśmy nauczyli ich programowania w scratch, żeby również mogli tworzyć sami lub z uczniami edukacyjne gry lub quizy.

 

Pokazy programowania w scratch dla szerszej publiczności planujemy na XVI Szkolnym Festiwalu z okazji Dnia Rodziny, na którym będą prezentowane wszystkie szkolne działania.

szkolny mk2 szkolny mk1

szkolny mk szkolny mk3 szkolny mk4 szkolny mk5 szkolny mk6 szkolny mk7

Wednesday the 8th. Copyright Szkoła Podstawowa w Grali Dąbrowiźnie.