ROK SZKOLNY 2018/2019
W bieżącym roku zajęcia programowania odbywają sie w klasach: 1, 2, 4, 5 i 6. Uczniowie uczestnicza w dodatkowych zajęciach rozwijajacych z programowania w scratch w wymiarze 1 godziny tygodniowo.
Ponadto szkolne działania programistyczne dotyczą udziału w : Dniu Bezpiecznego Internetu, Code Week oraz realizacji działań związanych ze Szkolnym Programem "Dziecko w sieci".
ROK SZKOLNY 2017/2018
W bieżącym roku zajęcia programowania odbywają sie w klasach: 4, 5 i 6. Uczniowie uczestnicza w dodatkowych zajęciach rozwijajacych z programowania w scratch w wymiarze 1 godziny tygodniowo.
Ponadto szkolne działania programistyczne dotyczą udziału w : Dniu Bezpiecznego Internetu, Code Week oraz realizacji działań związanych ze Szkolnym Programem "Dziecko w sieci".
ROK SZKOLNY 2016/2017
W roku szkolnym 2016/2017 uczniowie klasy 4 uczestniczą w zajęciach pozalekcyjnych koła programistycznego "Zabawa ze scratchem" w ramach pilotażowego programu MEN wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne. Uczniowie nabywają umiejętności pracy w środowisku scratch.
Certyfikat codeweek
W ramach propagowania programowania w październiku 2016 roku wszyscy uczniowie naszej szkoły wzięli udział w CodeWeek czyli europejskim tygodniu kodowania, w ramach którego odbyły się następujące eventy: apel "Wszyscy kodujemy", "Kodowanie bez komputera", "Kodujemy też na przerwach", "Zawsze koduj", "Zabawa ze scratchem":
PRZEDSTAWICIELE NASZEJ SZKOŁY NA II EDYCJI
FESTIWALU MISTRZÓW KODOWANIA W WARSZAWIE
NA STADIONIE NARODOWYM dnia 1 czerwca 2015 r.
W roku szkolnym 2014/2015 klasy 4 - 6 pod kierunkiem p. I. Michałowskiej i p. M. Kazimierczak przystąpiły do realizacji Programu "MISTRZOWIE KODOWANIA"
Mistrzowie Kodowania to projekt edukacyjny mający na celu upowszechnienie nauki programowania w polskich szkołach. Obejmuje on uczniów szkół podstawowych z całej Polski.
W ramach zajęć dzieci uczą się programowania w intuicyjnym języku Scratch.
Nauczyciele biorący udział w programie zostali przeszkoleni przez ekspertów, by przez kolejnych 8 tygodni prowadzić zajęcia programowania w swoich szkołach. Udział w programie jest bezpłatny.
Projekt realizowany jest przez Samsung Electronics Polska we współpracy z Partnerami: Centrum Cyfrowym Projekt: Polska, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją CoderDojo, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Stowarzyszeniem „Rodzice w Edukacji” przy wsparciu grupy SuperBelfrzy RP.
Więcej na stronie "mistrzowie kodowania"
Zajęcia odbywają się we wtorki i środy odrębnie dla każdej klasy.
Zrobiliśmy już kilka gier, które są dostępne na stronie scratch KLIKNIJ TUTAJ "studio Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Grali"
Będąc na wycieczce w Centrum Kopernika nasi uczniowie odwiedzili również stanowisko SCRATCH'A
29 KWIETNIA 2015 r. ODBYŁ SIĘ W NASZEJ SZKOLE
SZKOLNY DZIEŃ MISTRZÓW KODOWANIA
PROGRAMOWANIE W SCRATCH
HARMONOGRAM ZAJĘĆ NA KOLEJNYCH GODZINACH LEKCYJNYCH:
$KLASA 0 – I.M., Arek Chromiński i Kacper Kuśmierczyk
$KLASA IV – I.M., Arek Chromiński i Kacper Kuśmierczyk
$KLASA II –M.K., I.M. Krystian Bieniek, Kuba Paciorek i Damian Strąk
$KLASA I – M.K., Kacper Cabaj i Paweł Wereda
$KLASA III – M.K., Arek Chromiński i Kacper Kuśmierczyk
$KLASA V –I.M. Krystian Bieniek, Kuba Paciorek i Damian Strąk
$KLASA VI – M.K., I.M., Kacper Cabaj i Paweł Wereda
SCRATCH U FANÓW KAWALERÓW ORDERU UŚMIECHU
Dnia 29 kwietnia w Szkole Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Grali odbył się Szkolny Dzień Mistrzów Kodowania. Z tej okazji uczniowie z klasy 5 przeprowadzili prezentację programowania w scratch oraz warsztaty dla klas 0 – 6. Zaprezentowali możliwości scratcha, pokazali innym uczniom co można „robić” duszkiem, jak zmieniać tło i postaci. Przedstawili własne projekty, które powstały na zajęciach. Wszystkie klasy miały możliwość tworzenia własnych projektów, sprawdzania się w grach zręcznościowych i edukacyjnych stworzonych przez ich kolegów z klasy 5.
Zainteresowani programem i jego możliwościami edukacyjnymi byli też niektórzy nauczyciele z naszej szkoły, chcą żebyśmy nauczyli ich programowania w scratch, żeby również mogli tworzyć sami lub z uczniami edukacyjne gry lub quizy.
Pokazy programowania w scratch dla szerszej publiczności planujemy na XVI Szkolnym Festiwalu z okazji Dnia Rodziny, na którym będą prezentowane wszystkie szkolne działania.