Szkoła Podstawowa w Grali Dąbrowiźnie imienia Kawalerów Orderu Uśmiechu Szkoła Podstawowa w Grali Dąbrowiźnie imienia Kawalerów Orderu Uśmiechu Szkoła Podstawowa w Grali Dąbrowiźnie imienia Kawalerów Orderu Uśmiechu Szkoła Podstawowa w Grali Dąbrowiźnie imienia Kawalerów Orderu Uśmiechu

Aktualności

Dnia 2 czerwca 2019 r. podczas obchodów Dni Skórca na scenie miały możliwość zaprezentować się nasze uczennice Lena Masiak – wykonała piosenkę „ Ołowiane szczęście”, Olga Masiak – zaśpiewała „Życzenie na dziś” i „Rather be” oraz Kamila Rosa- wykonała utwór „Do słońca leć”.

 1 ds 2019 ds 2 ds 3 

2019 dyplom lena

30 maja z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka uczniów naszej szkoły odwiedził Kawaler Orderu Uśmiechu Pan Tomasz Skóra.

d dz 2019 4 d dz 2019 2 d dz 2019 3 d dz 2019 1

 

 

15 zlot

 

15 zlot 1

15 zlot 18

 

24 maja 2019 roku

Cytujemy uczestników z Mysłowic ze Szkoły Podstawowej numer 3 {dziękujemy :)}:

"Drugi dzień dla uczestników Ogólnopolskiego Zlotu Szkół im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Grali Dąbrowiźnie był bardzo emocjonujący. Uczestniczyliśmy w mszy św. prowadzonej przez bp. Antoniego Długosza oraz ks. Piotra Sadkiewicza - Kawalerów Orderu Uśmiechu. Mogliśmy podziwiać piękny występ artystyczny kolegów i koleżanek z Grali. Ogromu emocji dostarczyło nam uczestniczenie w ceremonii nadania #OrderuUśmiechu panu Tomaszowi Skórze oraz panu Adilowi Abdel Aati z Sudanu. Kolejną atrakcją były spotkania z przybyłymi #KawaleramiOrderuUśmiechu,na czele których stoi, obecny tutaj Kanclerz Międzynarodowej Kapituły Orderu Marek Michalak. Po południe minęło nam muzycznie. Najpierw wspaniały koncert tutejszego zespołu rodziny Masiaków. Później porywający do tańca koncert Jana Wojdaka K. O.U. A wieczorem scenę oddano przybyłym, z kilkunastu patronackich szkół, dzieciom. Słoneczne nuty zakończyły ten pełen wrażeń dzień."

Galeria_zlot_1

Galeria_zlot_2

Galeria_zlot_3 

link do artykułu w Tygodniku Siedleckim

link do artykułu na twitterze 

 

  

cm 19

logotypy z nask 

Działania naszej szkolnej społeczności zaowocowały i zajęliśmy drugie miejsce w konkursie ministerstwa cyfryzacji.

Gratulujemy zaangażowanym uczniom i nauczycielom :)

LINK DO STRONY KODUJ.GOV.PL

Robo-zwycięzcy

Drugie miejsce zdobywa aż siedem inicjatyw. Każda z siedmiu nagród obejmuje jednego robota edukacyjnego, zestaw gadżetów promocyjnych od partnerów oraz grę Cody Roby.

Nagrody drugiego miejsca wędrują do organizatorów inicjatyw:

  1. Cyfrowa majówka z Piątką” – Olsztyn, województwo warmińsko-mazurskie (CM8)
  2. Majowe odkrycie – cyfrowe życie” – Grala – Dąbrowizna, województwo mazowieckie (CM69)
  3. Kożuchowianie w sieci” – Kożuchów, województwo lubuskie (CM104)
  4. Komputer łączy pokolenia”- Brenno, województwo wielkopolskie (CM50)
  5. Zawody Przyszłości w Gminie Skała” – Skała, województwo małopolskie (CM123)
  6. Za cyfrowymi górami, za medialnymi lasami” – Chrzanów, województwo małopolskie (CM10)
  7. Mama, tata, ja i @” – Rydzewo, województwo podlaskie (CM122)

A oto podziękowania od Ministra Cyfryzacji:

cm konkurs 2019

W dniach 16 - 19 maja w naszej szkole  i okolicy odbędzie się akcja Cyfrowa Majówka.

W ramach akcji Cyfrowa Majówka w naszej szkole zainicjowaliśmy szereg inicjatyw pod hasłem: „Majowe odkrycie = cyfrowe życie”. 
W działania objęte inicjatywą włączyli się uczniowie oraz wychowawcy klas 0 – 8.

Działania kierowane są do uczniów i ich rodzin.

I TY WŁĄCZ SIĘ W CYFROWĄ MAJÓWKĘ!!!

 

„Cyfrowy Order Uśmiechu”

  1. Zajęcia warsztatowe dla klas 4 – 6.
  2. Rozpocznij kodowanie – zajęcia dla klas 0 – 3.
  3. Zajęcia warsztatowe – programowanie w scratch dla klas 4 – 6. 

„Cyfrowy mieszkaniec”

  1. Majowy spacer z QR kodami.
  2. Ulotka o E – usługach.

„Cyfrowe bezpieczeństwo”

  1. Zajęcia warsztatowe o bezpieczeństwie w sieci. 
  1. Test czujności grupowej – klasy 5 – 8. 
  2. Lapbooki – „Bezpieczny Internet”. 

"Cyfrowe zycie"

      1. Domowe warsztaty dla seniorów.

1. GALERIA ZDJĘĆ 1

2. Galeria zdjęć 2

„Majowe odkrycie - cyfrowe życie”.

W działania objęte inicjatywą włączyli się uczniowie oraz wychowawcy klas 0 – 8.

Wszyscy włączyli się w rozpropagowanie inicjatyw. Uczniowie pod kierunkiem koordynatora przygotowali informacje na tablice ogłoszeń wywieszone w szkole i na wsi, gazetkę szkolną oraz broszurę informacyjną i kartę pracy. Nauczyciele przeprowadzili zajęcia i przygotowali QR kody. Uczniowie wybrali się na spacer po okolicy aby sprawdzić działanie QR kodów.

Działania objęły wszystkie z obszarów zaproponowanych przez organizatora, każdy z nich miał swoją nazwę:

Obszar 1 – Programowanie dla dzieci

„Cyfrowy Order Uśmiechu”

  1. Zajęcia warsztatowe dla klas 4 – 6, w ramach których uczniowie bawili się programując gry na stronie koduj.gov.pl. Na zajęciach przy pomocy platformy internetowej ze strony koduj.gov.pl dzieci wybierały różne gry, ale najczęściej grę Minecraft. Byli bardzo aktywni i każdy zdobyty poziom kodowania przynosił każdemu wiele radości oraz świadomości tego ,,co już potrafię”. Zajęcia były dla uczniów duży urozmaiceniem i atrakcją. Dzieci rozwijały umiejętności logicznego myślenia, intuicję, wyobraźnię i wnioskowanie.
  2. Rozpocznij kodowanie – zajęcia wg. scenariuszy dla nauczyciela na koduj.gov.pl dla klas 0 – 3. np. dzieci z klasy 1 i 2 programowały zadania Australia. Zajęcia były poprowadzone bez robotów(ponieważ nasza wiejska szkoła jeszcze takich nie posiada, ale zamierzamy
    je zdobyć J), zastępowały je pionki lecz i tak były to ciekawe warsztaty, które dzieciom bardzo się podobały mimo tego, że bez robotów (w ramach promocji robotyki dzieci spotkały się z ozobotami dzięki pokazowi, który zawdzięczamy jednej z mam).
  3. Zajęcia warsztatowe – programowanie w scratch dla klas 4 – 6 pod hasłem „Cyfrowy Order Uśmiechu”. Uczniowie klas 4 -6 uczący się programowania stworzyli dla swoich młodszych i starszych kolegów scratchowe animacje o historii Orderu Uśmiechu oraz Kawalerach Orderu Uśmiechu głownie tych naszych lokalnych oraz ulubionych przez siebie osobach odznaczonych Orderem Uśmiechu.
  4. Majowy spacer z QR kodami – to zabawa przygotowana przez uczniów klasy ósmej pod kierunkiem wychowawczyni. Informacje i ciekawostki o naszej miejscowości zostały zapisane w postaci QR kodów i umieszczone w różnych miejscach naszej wsi. Instrukcja do zabawy została powieszona na tablicach ogłoszeniowych. Wyposażeni w aplikacje do odczytywania kodów ósmoklasiści, by zweryfikować poprawność działania gry, zaprosili na majowy spacer koleżanki i kolegów z młodszych klas. Młodszym uczniom zabawa ta bardzo się spodobała. Z wypiekami na twarzy obserwowali, jak dziwne znaczki zmieniają się w tekst informacyjny. Teraz sami mogli już zaprosić na majowy spacer z QR kodami rodziców, rodzeństwo, a nawet dziadków czy sąsiadów.

Obszar 2 – E – usługi publiczne

„Cyfrowy mieszkaniec”

  1. Ulotka o E – usługach na obywatel.gov.pl – przygotowaną wspólnie z nauczycielem ulotkę chętni uczniowie z klas 5 – 7 zabrali do domów aby tam podzielić się swoją wiedzą i pokazać seniorom w jaki sposób korzystanie z e – usług może ułatwić życie. Zachęcali do skorzystania ze strony, a zainteresowanym przedstawiali stronę obywatel.gov.pl i możliwości jakie daje. Uczestnicy zajęć byli chętni i ciekawi ułatwień jakie niesie za sobą cyfryzacja usług.

Obszar 3 – Bezpieczeństwo w sieci

„Cyfrowe bezpieczeństwo”

  1. Zajęcia warsztatowe o bezpieczeństwie i zagrożeniach w sieci w oparciu o scenariusze i filmy na saferinternet.pl oraz quizy w scratch – uczniowie klas 0 – 8 zapoznali się z zasadami bezpieczeństwa w Internecie:
  2. 0 – 1 – zajęcia w oparciu o scenariusz „Necio – zabawa w Internet”
  3. 2 – 4 – zajęcia w oparciu o scenariusz „Zuźka i Tunio poznają Internet”
  4. 5 – 6 - zajęcia w oparciu o scenariusz „Internet bez hejtu”
  5. 7 - 8 - zajęcia w oparciu o scenariusz „Zamiast hejtu”.

Ponadto uczniowie klasy 5 i 6 stworzyli w scratch quizy o zasadach bezpiecznego Internetu do rozwiazywania dla swoich kolegów i koleżanek z klas młodszych.

  1. Test czujności grupowej – uczniowie klas 5 – 8 przeszły test czujności grupowej „Bezpieczny Internet” trenując jednocześnie umiejętności czytania, słuchania i śledzenia tekstu zawierającego ważne wskazówki dotyczące zasad bezpiecznego poruszania się w sieci.
  2. Lapbooki – „Bezpieczny Internet” – chętni uczniowie o twórczych i plastycznych zdolnościach stworzyli lapbooki, których tematyka związana jest z bezpieczeństwem i zagrożeniami jakie niesie korzystanie z sieci. Lapbooki zostały umieszczone w działających na szkolnych korytarzach kącikach czytelniczych i posłużą wszystkim dzieciom oraz ich rodzicom do utrwalania i poznawania zasad bezpieczeństwa w sieci.

Obszar 4 - jakość życia – kompetencje cyfrowe

„Cyfrowe życie”

  1. Domowe warsztaty dla seniorów – uczniowie z klas 5 – 7 korzystając z kart pracy przeprowadzili zajęcia dla rodziców i dziadków. Uczyli ich budowy komputera, włączania
    i wyłączania, działania myszki, uruchamiania przeglądarki, wpisywania adresów stron, wyszukiwania np. rozkładów jazdy, otwierania wielu kart, włączania muzyki, zakładania
    i korzystania z poczty e-mail, pobierania i wysyłania załączników i zakupów w Internecie.

Babcie i dziadkowie, a czasami rodzice korzystający z nauki byli zadowoleni z chęci dzieci oraz możliwości jakie się przed nimi otworzyły.

Monday the 23rd. Copyright Szkoła Podstawowa w Grali Dąbrowiźnie.