Zadanie TIK, które zrealizowałam z klasą 5 było formą mini projektu. Nasze działania odbywały się w dniach 10 – 17 stycznia 2014 roku.Temat zajęć: Dorośli w sieci.
Celem zajęć było pogłębienie relacji międzypokoleniowych, wzajemne poznawanie swoich mocnych i słabych stron, zainteresowań, nabywanie umiejętności nauczania dorosłych: dziadków, rodziców, doskonalenie umiejętności wyszukiwania informacji.Zadanie miało na celu przetestowanie punktu 7 naszego szkolnego Kodeksu 2.0 czyli:7. Naucz tego dorosłych, a dokładnie - „uczymy korzystania z Internetu oraz z innych programów komputerowych”. Wspólnie z uczniami wybraliśmy pkt. 7 Kodeksu do realizacji, gdyż po wywiadzie z uczniami okazało się, że niewielu rodziców i dziadków korzysta z komputera . Uczniowie przeprowadzili ankiety dotyczące wykorzystania Internetu, komputera i zainteresowań seniorów w rodzinie. W zależności od zainteresowań i poziomu umiejętności ankietowanego uczeń przygotował zestaw stron internetowych do wykorzystania w nauce seniora. Dzieci w domu przeprowadziły zajęcia z członkami rodziny wg. karty pracy. Najbardziej wartościowym elementem zajęć była wspólna nauka dzieci i seniorów. Byli to głównie dziadkowie, ale i rodzice. Dzieci czuły się dumne, że to one uczą dorosłych. Starsi byli dumni, że mają takie zdolne wnuki/dzieci (wnioski z opisu zajęć). Wszystkim praca razem dała dużo radości i będzie kontynuowana w większości domów.
Iwona Michałowska