EWALUACJA
W dniach 11.05.2013-01.07.2013 została przeprowadzona ewaluacja problemowa (kontrola) pracy Szkoły Podstawowej w Grali. Badanie zostało przeprowadzone przez zespół wizytatorów, w skład którego weszli Pani Danuta Nurzyńska - Wereszczyńska i Pani Grażyna Staręga. Nasza placówka została oceniona na poziomie bardzo wysokim i wysokim.
Na stronie http://www.npseo.pl znajdują się opublikowane raporty ze wszystkich szkół w Polsce.
Raporty są rezultatem ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej w szkołach przez wizytatorów do spraw ewaluacji.
Ewaluacja polega na zbieraniu i analizowaniu informacji::
- O efektach działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki (na podstawie danych informujących o wynikach pracy szkoły (lub placówki) odzwierciedlonych w umiejętnościach, zachowaniach, postawach, działaniach uczniów i w osiąganych przez nich rezultatach na różnego rodzaju testach, egzaminach),
- O procesach zachodzących w szkole lub placówce (na podstawie danych, które informują o procesach i działaniach zachodzących i podejmowanych w szkole (lub placówce), a decydujących o sposobie funkcjonowania, charakterze szkoły (lub placówki) i przede wszystkim prowadzących do pożądanych efektów),
- O funkcjonowaniu szkoły lub placówki w środowisku lokalnym, w szczególności w zakresie współpracy z rodzicami uczniów (na podstawie danych informujących o sposobie współpracy ze środowiskiem i funkcjonowaniu w środowisku oraz wykorzystaniu tych zasobów w procesie nauczania i uczenia się),
- O zarządzaniu szkołą lub placówką (na podstawie danych informujących o sposobach zarządzania decydujących o jakości działań podejmowanych w szkole lub placówce).
Szkoła lub placówka może spełniać te wymagania na pięciu poziomach:
Poziom E – oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom D – oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom C – oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom B – oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom A – oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Ewaluacja naszej szkoły dotyczyła jednego z podanych wyżej obszarów badawczych.
Czytaj raport z ewaluacji Szkoły Podstawowej w Grali - kliknij tutaj "RAPORT"