Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu Rok szkolny 2013/2014 |
|
1. Ucz i ucz się z TIK |
|
Na lekcjach i nie tylko TIK-u używamy - bo ludźmi XXI wieku się nazywamy. |
informacje wykorzystywane do nauki czerpiemy ze stron www podanych przez nauczyciela, korzystamy z linków umieszczonych na szkolnej stronie internetowej, nauczyciele w miarę możliwości prowadzą zajęcia w pracowni komputerowej wykorzystując programy multimedialne. |
2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. |
|
Korzystać z TIK umiemy i więcej wiemy. |
informacje porównujemy w różnych źródłach, by sprawdzić ich rzetelność, nie kopiujemy w całości pobranych z Internetu czy programów multimedialnych (słowniki, encyklopedie itp) tekstów, wybieramy najważniejsze informacje i na ich podstawie opracowujemy własny tekst. |
3. Nie kradnij i nie daj się okraść. |
|
Samodzielnie prace wykonujemy, gdy ściągamy, nie kradniemy. |
zawsze podajemy źródło wykorzystanych informacji , nie podpisujemy się pod cudzymi pracami, przestrzegamy praw autorskich, używamy tylko legalnego oprogramowania, nie podajemy danych osobowych i nie ujawniamy hasła dostępu. |
4.Komunikujmy się. |
|
Internetowa komunikacja to dobra relacja. |
korzystamy ze strony internetowej szkoły w celu zapoznania się z aktualnymi wiadomościami komunikujmy się za pomocą portali społecznościowych i e-mail. |
5. Komputery pod ręką. |
|
Kiedy nauka staje się męką, dobrze jest mieć komputer pod ręką. |
po zajęciach korzystamy z komputerów znajdujących się w pracowni komputerowej korzystamy w wolnym czasie ze sprzętu znajdującego się w pracowniach szkolnych: komputer, DVD, rzutnik, magnetofon itp., ale zawsze w porozumieniu z nauczycielem. |
6.Bądź bezpieczny w sieci. |
|
Aby być bezpiecznym w sieci, nie kontaktuj się jak leci. |
nie podajemy nieznajomym swoich adresów i numerów telefonów, nie umieszczamy zdjęć swoich domów, unikamy klikania w nieznane linki i załączniki w wiadomościach e-mail, jeśli coś nas niepokoi mówimy o tym rodzicom bądź nauczycielom, instalujemy programy antywirusowe. |
7. Naucz tego dorosłych. |
|
Rodzice i dziadkowie w sieci surfują – dzieci i wnuki naśladują. |
pokazujemy dorosłym swoje ulubione strony, uczymy korzystania z Internetu oraz z innych programów komputerowych, w obsłudze komputerów wspieramy się wzajemnie. |
W realizacji zadań uczestniczą uczniowie, nauczyciele, rodzice i dziadkowie wspierając dzieci poprzez odpowiednie działania:
Dyrektor – czuwa nad realizacją programu i wybranego zadania dyrektora oraz mobilizuje i wspiera wszystkich uczestników.
Koordynator -czuwa nad realizacją programu, mobilizuje i wspiera wszystkich uczestników, czuwa nad realizacją zadań kodeksu, służy pomocą w opiece nad sprzętem, instaluje odpowiednie oprogramowanie.
Nauczyciele – czuwają nad realizacją zadań kodeksu, planują pracę z wykorzystaniem TIK, podają adresy wartych do wykorzystania stron internetowych, ostrzegają przed zagrożeniami i konsekwencjami, nie tolerują plagiatów, reagują na skargi i przestrzegają przed nękaniem w sieci, wspierają rodziców.
Rodzice i Dziadkowie – interesują się jakie strony odwiedzają dzieci, kontrolują czas, reagują na zagrożenie, nie tolerują plagiatów, są gotowi uczyć się od dzieci, wspomagają pracę nauczycieli.